mylifediarie.blogg.se

Här hittar ni Heidi och Alina, två syrror ifrån byhålan Ånge. Vi har två olika liv och helt olika intressen, så en hel del olika inlägg. Så välkommen och läs! Släng gärna in en kommentar om ni känner för det!

Vänskap

Publicerad 2018-01-16 18:47:49 i Allmänt,

So here we go
vänner är det finaste man kan ha
Finns olika slag av vänner kan jag tycka
Vänner man festar med, vänner man känner och kanske träffar ibland också finns det bästa vänner
Bästa vänner är sådana vänner man delar allt med (nog för att jag är en allmänt öppen person så berättar jag inte allt för alla) ,man delar humor, man behöver inte alla gånger ens höra skämtet innan man skrattar för att man vet nästan vad dom kommer att säga.
Man kanske kan säga att man är som ett par fast utan den sexuella relationen.
Jag har tur som har sådana fina vänner som jag har, under ca 1 års tid så har jag inte riktigt mått så bra och under tiden så har mina vänner verkligen ställt upp och funnits där för mig då jag verkligen har behövt det, lyssnat på mitt urtjatiga gnäll om hur patetiskt mitt liv må vara och alla dessa sjuka inbillningar man har haft och egna teorier om vad som hade varit bäst. Alla humörsvägningar man har haft ja men allt sådant och ändå så finns dom kvar, och det jag verkligen tycker är bäst med mina "bf´s" är att dom inte alltid håller med mig utan dom säger vad dom tycker och tänker osv.
Att vara ärlig med mig kommer man långt på.
 
Sen finns dom här vännerna som alltid vill vara en annan till lags, vilket inte alls funkar hos mig för vad är en vänskap med en människa som inte vågar eller överhuvdtaget inte har egna åsikter?
Nej ! dom hålls i kategorin; någon jag känner.
Men vänskap med det motsatta könet.. Hur funkar det och vart går gränsen?
Har haft många killkompisar i mitt liv och oftast har det slutat med obesvarad kärleks historia..
Är alltid ärlig med vad jag vill, pratar aldrig i såkallade gåtor men ändå så slutar det med att man får höra att man är korkad för att man inte har förstått att dom haft känslor osv.
Går alltid in i en ny vänskap med det andra könet att jag är verkligen inte ute efter något, är anti kärlekstjofs osv. och ändå lyckas det sluta med att jag får säga att vi ej kan vara vänner då det aldrig funkar.
Vad är det jag gör som är oklart för dom?
 
Ja men vi avslutar här.
 
//-Heidi 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela