mylifediarie.blogg.se

Här hittar ni Heidi och Alina, två syrror ifrån byhålan Ånge. Vi har två olika liv och helt olika intressen, så en hel del olika inlägg. Så välkommen och läs! Släng gärna in en kommentar om ni känner för det!

Barn och föräldrar

Publicerad 2018-01-17 13:58:59 i Allmänt,

God Dagens 
 
Dagens tankar, Barn.
Jag sitter just nu hos min allra bästa vän och hon har en liten pojk på ca 6 månader #världens gulligaste bebis, Vi delar ungefär samma åsikter om barn och dess uppfostran.
Nu har även hennes kompis kommit på besök och nog för att jag är ganska flexibel när det kommer till samtalsämnen men just nu har jag inte mycket jag kan säga eller rättare sagt bör säga för vi vet ju alla hur åsikter tas om barn då det kommer ifrån någon utan barn. 
även fast att jag kan tycka att man ser bättre utifrån.
Men några ord slinker in ibland, man behöver ju inte dela sina åsikter med alla.
Men min fundering är det här kring mobil/surfplatta, vad tycker ni ? är det ok att låta sitt barn leka med mobilen eller surfplattan, vart går gränsen? finns det någon gräns?
Skriv vad ni tycker om detta, ingen åsikt är dålig! 
 
// -Heidi

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-01-20 15:56:48

Jag tycker det är väldigt dåligt att många föräldrar använder surfplattan eller mobilen som en slags sak för att få tyst på allt gnällande eller när barnen får tråkigt. Barnen ska ha tråkigt ibland, inte gav mina föräldrar mig en telefon som 4-5 åring. Det fanns liksom inte. Nu spenderar föräldrar mindre tid med sina barn. ( Nu gäller detta naturligtvis inte alla föräldrar)

Svar: Nej men precis, det är väldigt många föräldrar som ger barnen surfplatta/mobil så de slutar att låta vilket jag också anser är dåligt men tycker inte heller att barn inte ska få leka ibland med plattan tex då det är i den generationen vi lever i. Men som sagt dom börjar i väldigt tidig ålder med mobil osv. Vilket jag kan tycka är dumt.
Heidi Toivonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela